vrijdag 21 augustus 2015

Summertime and the living is easy

Oh man ik kan er maar geen genoeg van krijgen. de zomer!
De warme zon, op het strand in een ruisende zee naar schelpjes en andere vondsten zoeken, of s'ochtends uit de tent een fris bergwatertje in duiken, warme rotsen beklimmen op blote voeten met een stok in mijn hand als evenwichtsbalk, mijn voeten balancerend over losse keien, via warm zand, gras en takjes, in een kabbelend bergwatertje steken. Gekke beestjes tegenkomen (mega feestelijke rups! zie foto) meedere boeken stuk lezen in een hangmat, bergen beklimmen (met een tamelijk oude hond die zich verrassend genoeg tot berggeit blijkt te ontpoppen),ruisende blaadjes aan de bomen, wijn drinken tot je rozig bent, bij het kampvuur zingen onder de sterrenhemel, nieuwe mensen leren kennen, goeie gesprekken, bramen plukken, super blije maar stront eigenwijze ezels tegenkomen, de vale kleuren van stoffen door het zonlicht, de vormen van takken, bloemen en bladeren, de zomergeuren die soms langsvliegen, soms van een bbq, soms van een bloemenveld,
langen wandelingen, oude ruiïnes tegenkomen en fantaseren dat je er al woont.
Werkelijk al mijn energie stroomt! wat doet de zomer en de eenvoud van het leven in de natuur toch veel met me. De natuur staat vol in bloei en ik ook.

Als ik thuis kom van de vakantie bedenk ik me, Is het niet de kunst het altijd vakantie in mijn hoofd te laten zijn? de dingen niet zo zwaar te nemen, de 'to do' lijstjes wat vaker door te strepen en niet zo nodig dingen ''moeten'',maar voelen en de dingen met aandacht doen en genieten van wat er allemaal is? Fijn om de losheid en ontspannenheid weer even te voelen , als reminder dat het leven zo ook kan zijn. blijven oefenen voorlopig voor mij. maar....
gelukkig hebben we de foto's nog!














Geen opmerkingen:

Een reactie posten